Archivering & opslag




















Opbergruimte en planken voor elke behoefte

De werkdag verloopt gemakkelijker en efficiënter met een opgeruimde bureau-organizer. Er is een ruime keuze aan geschikte producten. Van bureauonderleggers tot staande organisers voor pennen en brievenbakjes - je kunt je bureau op kantoor of thuis individueel inrichten om het netjes te houden. De producten zijn verkrijgbaar in verschillende materialen en verschillende designs. Bij MAUL bieden we je een uitgebreid assortiment in 11 categorieën voor elke behoefte. Of u nu op zoek bent naar eenvoudige maar functionele stukken voor het inrichten van een kantoortuin of een individuele en persoonlijke stijl wilt realiseren in een assortiment - wij helpen u graag.
Welke producten zijn er beschikbaar voor bureauorganisatie?
Het assortiment geschikte producten op het gebied van opbergen/filmen/planken is tegenwoordig zeer uitgebreid. Echte klassiekers zijn bijvoorbeeld schrijfblokken en pennenhouders. Om de papierstroom op het bureau te organiseren, zijn er ook producten zoals dossiermappen, ladebakjes en notitiebakjes. Alle producten zijn ontworpen om efficiënter te werken. Met de juiste bureauorganisatie is het gemakkelijk om documenten en gereedschap altijd bij de hand te hebben.
Niet alleen het assortiment aan productsoorten is indrukwekkend. Ook de keuze aan materialen en kleuren wordt steeds groter. Duurzame en onderhoudsvriendelijke kunststof oplossingen zijn beschikbaar, net als robuuste houten modellen en elegante producten met leren elementen. Metaal is bijzonder populair, omdat het materiaal zowel duurzaam als gemakkelijk schoon te maken is en verkrijgbaar is in een grote verscheidenheid aan ontwerpen. Hieronder vind je een overzicht van enkele van de belangrijkste bureau-organisatieproducten.
Opbergers
Ladebox
Een ladebox is een ruimtebesparende manier om documenten en schrijfgerei op te bergen. Een eenvoudige ladebox heeft twee vakken en kan A4-formaat papieren bevatten. Andere modellen hebben meerdere laden en verschillende afmetingen. Je vindt ladeboxen van plastic en metaal. Hoogwaardige exemplaren zijn gemaakt van een houten frame met een leren bekleding.
Stand-up organizer
Een andere optie voor het opbergen van brieven en documenten is de tijdschriftenmap. Deze bieden een of meer opbergmogelijkheden voor de papieren. Staande archiefkasten van helder acryl zijn erg modern en tijdloos. Natuurlijk vind je op dit gebied ook aanbiedingen van metaal, kunststof of hout. Overigens zijn de losse staande dossierverzamelaars ook zeer geschikt voor mobiel gebruik. Ze bieden plaats aan een bescheiden hoeveelheid documenten en kunnen gemakkelijk van het ene bureau naar het andere worden vervoerd. Dit betekent dat lopende mappen bij de receptie kunnen worden verzameld en vervolgens naar het bureau kunnen worden gebracht voor analyse
Aanbiedingen voor archivering
Dossiermappen
De open opbergmand is een echte klassieker. De afzonderlijke opbergmanden kunnen meestal naar wens worden gestapeld. In de standaard A4-versie. Draadmanden en vakken in tijdloze kleuren zoals zwart, wit en zilver zijn bijzonder populair. Je kunt echter ook kiezen uit vele andere kleuren om bijvoorbeeld een kleurgecodeerd archiefsysteem te implementeren. De manden helpen ook om items zoals nietmachines of perforators netjes en vooral ruimtebesparend op te bergen.
brievenbak
Ook al neemt het aantal poststukken in de privésfeer af, het sorteren van inkomende en uitgaande post in brievenbakken maakt nog steeds deel uit van het dagelijkse kantoorleven. Een brievenbak maakt dit werk veel gemakkelijker. Je hebt altijd een overzicht van welke post al verwerkt is, welke brieven net aangekomen zijn en welke poststukken nog gepost moeten worden. Een eenvoudige brievenbak heeft minstens twee vakken voor uitgaande en inkomende post. Moderne brievenbakken zijn gemaakt van robuust kunststof of metaal.
Briefbakje
Een brievenbakje is bijna onmisbaar voor het organiseren van je bureau. Je kunt meteen een stuk papier vinden wanneer je het nodig hebt. Vooral de aanbiedingen voor personaliseerbare notitiebakjes zijn populair. Je kunt deze personaliseren met bijvoorbeeld een foto, logo of visitekaartje - ideaal voor elke wens.
Andere aanbiedingen - de bureaulegger is bijzonder populair
Een bureauonderlegger heeft een aantal voordelen te bieden. Je kunt producten krijgen die eenvoudig ontworpen zijn om je bureau te beschermen en een comfortabel oppervlak te bieden om op te schrijven. Er zijn ook modellen die veel andere functies bieden. Ze bevatten bijvoorbeeld pennenbakjes, kalenders, een klok en papier om notities te maken. Elegante schrijfblokken hebben een lederen rand en zijn daarom zeer duurzaam. Ze maken een goede indruk op een bureau waar veel publiek komt. Maar als klanten en cliënten of zakenpartners niet regelmatig aan het bureau hoeven te zitten, zijn er ook eenvoudige plastic modellen
De voordelen van een goede bureauorganisatie op een rij
Om je werkplek georganiseerd te houden, heb je de juiste spullen nodig in je kantoor, praktijk of kantoor aan huis. Het organiseren van schrijfgerei en kantoorbenodigdheden is bijzonder eenvoudig. Een goed doordachte bureauorganisatie en de juiste producten hebben veel voordelen:
- Passende items voor pennen, perforators en ander schrijfgerei
- Meer opbergmogelijkheden voor papieren en documenten
- Grote keuze aan materialen: acryl, metaal, hout en meer
- Organisatiesystemen voor afzonderlijke zones (briefarchivering, notities, mappen)
Waar worden de bureau-organisatieproducten gebruikt?
Een goed doordachte bureauorganisatie is vooral relevant in een professionele werkomgeving. Dit komt omdat de juiste producten zoals brievenbakjes of andere accessoires het dagelijkse werk veel gemakkelijker kunnen maken. Of je nu gewoon een plek zoekt voor je perforator of de brievenbak voor een hele afdeling wilt organiseren: Een oplossing op maat kan zeker worden geïmplementeerd.
Daarnaast kunnen individuele producten ook op andere gebieden worden gebruikt. De notitieblokhouders zijn net zo handig op de keukentafel thuis als op het bureau van een leraar.
De keuze aan opbergsystemen voor bureauorganisatie is enorm. Het is niet altijd gemakkelijk om het juiste product te vinden. Daarom is het de moeite waard om de afzonderlijke producten onder de loep te nemen. Eerst en vooral moet natuurlijk het individuele gebruik aan bod komen. Maar of je nu ladeboxen of een prullenmand koopt - deze criteria zijn altijd relevant voor de aankoop:
- Materiaal
- Bewerking
- Kleur
- Design
- Afmetingen
- Mogelijke toepassingen
- Uitrustingskenmerken
- Levensduur
Maar hoe herken je welke producten en accessoires aan de bovenstaande criteria voldoen? Hieronder gaan we uitgebreid in op de genoemde punten. Zo kun je gemakkelijk een weloverwogen aankoopbeslissing nemen.
Materiaal en afwerking
De afzonderlijke archiefsystemen (brievenbakken, archiefmanden en accessoires) zijn verkrijgbaar in vele materialen. Vooral metaal en kunststof zijn populair bij de consument. Acryl is een robuuste en krasbestendige kunststof. Zelfs na jarenlang gebruik vertoont het vaak weinig tekenen van slijtage. Het materiaal is ook tot op zekere hoogte splintervrij.
Metaal heeft meestal een streepje voor als het gaat om duurzaamheid. Staal, aluminium en andere metalen zijn extreem duurzaam. De verbindingen tussen de afzonderlijke productelementen kunnen echter niet goed gemaakt zijn. Het is daarom essentieel om bij aankoop te controleren op onzuivere lasnaden of losse schroefverbindingen.
Kleuren en ontwerp
Dit gebied is vaak een kwestie van smaak, maar kan ook de kwaliteit van de aangeboden producten beïnvloeden. Een goed doordacht archiefsysteem op kantoor kan heel goed worden geïmplementeerd met kleurcodering. Kleuren spelen ook een belangrijke rol in de werkpsychologie. Als een heel open kantoor bijvoorbeeld rood gekleurd is, kan dit enerzijds de productiviteit verhogen en anderzijds leiden tot snellere discussies tussen collega's.
Mogelijke toepassingen en uitrustingskenmerken
De ladebox met geïntegreerde pennenhouder of pennenhouder en brievenbak is een echte allrounder. Maar of een uitgebreid model echt nodig is, hangt af van het gewenste gebruik. Het is de moeite waard om in detail te kijken naar wat de gekozen bureauorganisatieproducten te bieden hebben. Als er geen notitieblokken worden gebruikt, is een pennenhouder met veel vakjes en een bijgevoegde notitieblokhouder een overbodige keuze. Tegelijkertijd kan een eenvoudige, ronde pennenhouder de georganiseerde opbergmogelijkheid voor gummen en dergelijke missen.
Tips en trucs voor de beste bureauorganisatie
Welk organisatiesysteem of archiefsysteem het meest geschikt is voor welke werkomgeving hangt af van veel factoren. De organisatie in een open kantoor met gedeelde werkplekken stelt andere eisen dan een receptiebalie of werkplek in een kantoor aan huis. Er zijn een paar dingen die kunnen worden aangepast aan de respectievelijke werkomgeving om aan de eisen te voldoen.
Een eenvoudige maar effectieve methode om documenten te organiseren is de eerder genoemde kleurcodering. Een eenvoudig kleurensysteem kan bijvoorbeeld zwart reserveren voor nieuwe documenten en wit voor documenten die al verwerkt zijn. Map- en archiveringssystemen met bijpassende kleuren kunnen dan worden gebruikt binnen afdelingen of zelfs over afdelingen heen. Een uniform systeem, een toewijzing van categorieën in de kleuren van de mappen bijvoorbeeld, zorgt voor duidelijkheid en orde en maakt het dagelijkse werk eenvoudiger en optimaliseert de training van nieuwe medewerkers of vakantievervangers.
Gepersonaliseerde schrijfblokken helpen vooral middelgrote en grote bedrijven om belangrijke gebeurtenissen en deadlines te organiseren. Speciaal ontworpen kalenders kunnen in de schrijfblokken zelf worden geplaatst. Deze kunnen bijvoorbeeld bedrijfsrelevante seizoensgebonden evenementen benadrukken of algemene vakantiesluitingen tijdens het hoogseizoen weergeven. Een interne bedrijfsverjaardagskalender is ook denkbaar - de verbeelding kent geen grenzen. Een tool als deze is ideaal voor het nemen van organisatorische maatregelen en het stimuleren van het werknemersmoreel.
Less is more - maak je bureau niet onoverzichtelijk
Hoewel er talloze mogelijkheden zijn om bureaus in te richten, is het niet handig om alle beschikbare spullen lukraak te gebruiken. Dit kan niet alleen leiden tot ruimtegebrek, maar ook tot ongewenste chaos
Krijg spullen voor bureauorganisatie van MAUL
Met MAUL heeft u een ervaren partner aan uw zijde. Wij hebben een uitgebreid assortiment archief- en opslagproducten op voorraad. U kunt daarom gemakkelijk de juiste producten vinden voor uw individuele behoeften. Onze goede kwaliteit en eerlijke prijs-prestatieverhouding hebben zich bewezen in zowel professionele als particuliere omgevingen. We beantwoorden graag al je vragen over onze producten. Neem telefonisch of online contact op met onze getrainde medewerkers.
Andere bezoekers zochten ook op deze termen:
brievenbak, A4-brievenbak, laden, A4-accessoires, accessoires, A4-bakken, documentenbak, sorteerstation

